SOLOMON XXI portal

Documentaţie | Sugestii | Jurnal schimbări
E-mail

Parolă

Ţi-ai uitat parola?
>>>Autentificare

Întrebări, sugestii, propuneri, soluţii

Vă rugăm să ne comunicaţi opinia dumneavoastră cu privire la modalitatea în care portalul SOLOMON poate fi îmbunătăţit precum şi eventuale disfuncţionalităţi în exploatare.

Sugestie
Trimite

În vederea unei modalităţi rapide de comunicare puteţi utiliza adresa de mail: solomon@cenafer.ro
Vă mulţumim.

 
#134
Intrebarea 4622983480 are doua raspunsuri corecte.A si C. Conf.R005 anexa 1 pct.52 si pct.54. Multumesc
Răspuns:

Întrebarea a fost revizuită şi corectată. Mulţumim pentru observaţie.


#133
cite ore de practica si teoretice trebuie efectuate pentru reautorizarea de acar
Răspuns:

Informatiile privind acest subiect le gasiti  în CONDIŢIILE şi DURATELE minime de instruire în vederea autorizării publicate pe site-ul www.cenafer.ro sectiunea autorizare

#131
Cum pot sa aflu daca in luna Aprilie se sustin verificari periodice pt evaluarea competentelor.Am angajat un mecanic locomotiva care a avut intrerupere de activitate 9 luni. Trebuia sa sustina evaluarea in trmestrul IV 2013 dar in acea perioada nu a lucrat.Cum se procedeaza ?
Răspuns:

Evaluările periodice se desfăşoară după data de 01.09.2014, conform perioadelor de scadenţă pentru personalului care a susţinut evaluarea în anul 2011.
Personalul scadent în anul 2013, avea obligaţia obţinerii certificatului pentru confirmarea periodică a competenţelor, conform prevederilor OMTI 815/2010.

#130
CAnd incep verificarile periodice pentru confirmarea competentelor ramura miscare, tractiune 2014?
Răspuns:

Evaluarea competenţelor profesionale generale ale personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei scadent în anul 2014, se face înainte de expirarea certificatului pentru confirmarea periodică a competenţelor profesionale generale, obţinut în anul 2011. Desfăşurarea evaluărilor se va face în perioada septembrie - decembrie 2014

#129
Am semnat contractul de prestari servicii si doresc sa inscriu in sistem persoana cu responsabilitati in SC din societatea mea. Cum procedez nemaiavand la dispozitie parola de anul trecut de accesare a sistemului. Va multumesc.
Răspuns:

Pentru recuperarea parolei bifati opţiunea Ţi-ai uitat parola? din portalul SOLOMON XXI  (sub câmpurile aferente adresei de e-mail şi parolei). Urmaţi paşii indicaţi şi veţi primi pe adresa de e-mail (cea menţionată în anexa 2 din contract) parola de acces.

#128
Nu se poate vizualiza catalog evaluare profesia sef manevra din data de 04.10.2013, evaluator Popescu Marian Catalin #3278
Răspuns:

Personalul programat pentru evaluare, în data de 4.10.2013 - #3278, a absentat la evaluarea stabilită şi cu comisia desemnată pentru acea dată/funcţie/loc.
Deci, evaluarea nu a avut loc, iar catalogul de evaluare a competenţelor profesionale generale pentru funcţia menţionată de dvs, nu se întocmeşte.

#127
Nu se pot vizualiza în întregime cataloagele de la evaluarea R.T.V. din perioada 14-18.10.2013.Nu se pot vedea decât rezultatele la 17 competente din 21. Va rugam redimensionaţi pagina, sau permiteţi aducerea la dimensiunile monitorului a întregului catalog printr-un buton de micşorare sau printr-o bara de navigare orizontala. Va multumesc!
Răspuns:

Cataloagele sunt vizibile în întregime, pot fi vizualizate rezultatele la toate cele 21de competenţe, de la A.1.1. la A.2.17.
(4 comp generale +17 comp specifice =21 competente generale RTV).
Asiguraţi-vă că folosiţi Internet Explorer şi nu aveţi setări care să nu vă permită vizualizarea în întregime a paginilor web, sau a documentelor.
De asemenea în secţiunea Rapoarte -> Cataloage evaluări, aveţi posibilitatea măririi/micşorării dimensiunii fontului (butonul Dimensiune raport aflat în partea superioară-dreapta a ecranului) cu care este afişat catalogul.

#126
La introducerea numelor în portal cu diacritice nu se memorează litera ţ.
Răspuns:

Diacriticele se salvează corect când sunt introduse cu tastatura Romanian (Romania) Legacy.
Vedeti şi răspunsul la #51.

#123
Cum pot sa imi fac cont pentru a accesa chestionarele?
Răspuns:

Pentru a vă crea un cont vezi #36.
Întrebările din chestionare pot fi consultate accesând: www.cenafer.ro -> Aplicaţii on-line -> Autoevaluare -> Modul intrebări.

#122
Unele intrebari nu mai sunt de actualitate Exemplu: intrbarile din dispozitia 35 cu serviciul maxim pe locomotiva inlocuite de Ordinul 256 cu normele de aplicare din martie 2013. La viitoarele examene cand vor aparea astfel de intrebari cum vom alege raspunsul? Pt ca intrebarea/intrebarile nu ne cer sa dam un raspuns facand trimitere la un anumit ordin sau o anumita reglementare, ci sunt la general, ceea ce induce automat concluzia ca raspunsurile trebuie date conform legislatiei in vigoare la momentul examinarii.(a se vedea si actualizarea legislatiei pt conducerea locomotivei in sistem simplificat)
Răspuns:

Pentru evaluarea competenţelor profesionale generale din anul 2013, întrebările din baza de date sunt actualizate cu reglementările aprobate să intre în vigoare în anul 2013 (de ex. OMTI 1684 din 21.11.2012, publicat în M.Of. nr. 818 din 5.12.2012 cu intrare în vigoare după 60 de zile de la data publicării; OMT 256 din 29.03.2013, publicat în M.Of. nr. 198 din 8.04.2013 cu intrare în vigoare după 60 de zile de la data publicării; OMT 1051 din 20.08.2013, publicat în M.Of. nr. 540 din 27.08.2013 cu intrare în vigoare la data publicării).

#121
Printre sugestiile din trecutul mai mut sau mai putin indepartat s-a numarat si acea recomandare ca la intrebarile postate in vederea autoinstruirii sa existe un sistem de verificare a corectitudinii raspunsului. Raspunsul dumneavoastra a fost ca la viitoare reorganizare a site-ului se va avea in vedere aceasta posibilitate. La raspunsul cu numarul 96 dumneavoastra ati plusat specificand ca in "perioada imediat urmatoare" se va da posibilitatea simularii online a unui examen, in vederea autoinstruirii. Mai este de actualitate aceasta promisiune? Va multumesc!
Răspuns:


#120
Cand introduceti variantele de raspuns la cele aproximativ 500 intrebari noi introduse?Au mai fost intrebari scoasa din cele vechi-comercial si ordine?
Răspuns:

La ce întrebări vă referiţi?

Întrebările din baza de date sunt vizibile pe site-ul www.cenafer.ro, inclusiv întrebările noi introduse.


#117
Cand incepe verificarea competentelor profesionale la funnctiile de IDM, mecanic locomotiva, sef manevra si manevrant pe Constnta
Răspuns:

idem 116


#116
Cand incepe verificarea competentelor profesionale la funnctiile de IDM, acar, rev, ace pe Brasov ?
Răspuns:

Evaluarea competenţelor profesionale generale ale personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei din cadrul operatorilor economici se face după întocmirea şi semnarea contractelor  de prestări servicii  şi se vor desfăşura în perioada 01.10.2013 - 31.12.2013.


#115
In Decizia nr.86/2013 conditiile in vederea autorizarii sef manevra prevad si 3 luni activitate in functia de manevrant vagoane. De ce nu se accepta si vechime in functia de conductor tren caci a efectuat manevra sub supravegherea sefului de tren care este de foarte multe ori conducator de manevra?
Răspuns:

Pentru obţinerea autorizaţiei de şef manevră este necesar ca solicitantul să fi executat cel puţin 3 luni activitate în funcţia de manevrant, (pe proprie răspundere).

Conductorul de tren are ca şi atribuţie de serviciu în principal deservirea trenurilor de călători şi doar  în anumite situaţii executarea operaţiilor de manevră (în staţiile din parcursul trenului pe care îl deserveşte, acolo unde nu există partidă de manevră).

Având în vedere că activitatea de bază a conductorului de tren este una de natură comercială, iar operaţiile de manevră pe care acesta le execută  ocazional,  sunt doar operaţii simple de manevră executate sub supravegherea şefului de tren (ataşare, detaşare de vagoane sau grupuri de vagoane)  vechimea de 3 luni în funcţia de conductor tren nu duce la formarea deprinderilor practice necesare  pentru autorizarea într-o funcţie ale cărei atribuţii sunt legate de  organizarea şi conducerea operaţiilor de manevră.


#114
In Decizia nr.86/2013 conditiile in vederea autorizarii sef manevra prevad si 3 luni activitate in functia de manevrant vagoane.
Răspuns:

DA.
Pentru obţinerea autorizaţiei de şef manevră este necesar ca solicitantul să fi executat cel puţin 3 luni activitate în funcţia de manevrant, (pe proprie răspundere).

#113
Buna ziua, doresc sa stiu cate intrebari se pot gresi la functia de IDM "experimentat" . Multumesc
Răspuns:

Pentru anul 2013, vă rugăm să consultaţi Decizia nr. 103 din 30.08.2013 a Directorului General CENAFER, Anexa 1, art. 8 (3) ... (5). Conţinutul integral al Deciziei nr. 103 din 30.08.2013, poate fi consultat accesând www.cenafer.ro secţiunea Evaluare competenţe profesionale.


#111
cand se poate consulta din nou modul intrebari?
Răspuns:

Pentru accesarea modulului întrebări,  trebuie să urmaţi următorii paşi:
1. Accesaţi site-ul www.cenafer.ro.
2. Din meniul aflat în stânga paginii selectaţi Aplicaţii ON-LINE, daţi clik pe 06. Autoinstruire.

#108
Buna ziua,am o intrebare...cum se remizeaza o locomotiva?
Răspuns:

Reglementările obligatorii sunt prevăzute în Instrucţiunile pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar – nr. 201, partea a II-a, capitolul I. Reglementările specifice sunt prevăzute în PTE-ul depoului, remizei, etc ale OTF/OMF.


#107
REZULTATE EVALUARI SEF MANEVRA 27.12.2012-CENTRUL DE INSTRUIRE CRAIOVA
Răspuns:

În portal, la secţiunea "Rapoarte", apoi "Cataloage evaluări" de unde se alege locaţia, data şi profesia dorită.

#106
intrebari sef tren
Răspuns:

Accesati www.cenafer.ro apoi secţiunea "Evaluare competenţe profesionale" iar pe pagina deschisă accesaţi "Modul întrebări" (întrebările pot fi consultate în vederea instruirii).

#105
cind pot afla rezultatul de la examinarea sustinuta azi 27.11.2012 la galati
Răspuns:

idem 104

#104
Buna seara , as dori sa stiu in cit timp pot afla rezultatul la evaluarea profesionala pe care am sutinut-o azi 27 11 2012 . va multumesc.
Răspuns:

La evaluarea susţinută pe touch-screen, rezultatul poate fi aflat imediat.
La evaluarea susţinută prin test scris, rezultatul poate fi aflat după procesarea grilelor de către sistem (30 minute - 60 de minute) în funcţie de numărul de evaluări în curs de procesat şi acurateţea grilelor scanate respectiv completate de către personalul evaluat.

#103
(revenire) Pot verifica daca cei programati in 27.11 (2 persoane sef echipa intretinere cale) si cei programati in 28.11. (2 persoane sef echipa intretinere lucrari de arta) apar in lista programatilor ?? am acces restrictionat la Detalii pt. poz. #2476 si poz. #2627, desi am introdus persoanele !
Răspuns:

Nu aveţi acces la sesiunile de evaluare!
Accesul este permis doar evaluatorului din cadrul CENAFER care participă în comisia de evaluare.

#102
De ce nu apare catalogul de evaluare sef statie trafic din data de 20.11.2012 ora 08.00 de la Brasov?
Răspuns:

Folosiţi browserul Internet Explorer.
Din secţiunea Rapoarte - Cataloage evaluări, la Status evaluare, bifaţi ambele opţiuni închis sau deschis.

#101
(revenire) Pot verifica daca cei programati in 27.11 (2 persoane sef echipa intretinere cale) si cei programati in 28.11. (2 persoane sef echipa intretinere lucrari de arta) apar in lista programatilor ?? am acces restrictionat la Detalii pt. poz. #2476 si poz. #2627, desi am introdus persoanele !
Răspuns:

Pentru a verifica dacă o anumită persoană este programată pentru evaluare urmaţi următorii paşi:
- din  meniul EVID -> personal căutaţi persoana respectivă,
- daţi clik pe Detalii (în partea dreaptă a fiecărei persoane),
- daţi clik pe Evaluări (în partea stângă a ferestrei),
- în rubrica Număr înregistrări puteţi vizualiza sesiunea în care a fost programat pentru evaluare.
Dacă la număr înregistrări apare 0, persoana respectivă nu a fost programată.
Dacă la Aprobat apare un cerculeţ care se roteşte înseamnă că evaluarea nu a început încă.
Dacă evaluarea a început (persoana a fost aceptata la evaluare),  apare o bifă verde.

 


#100
Pot verifica daca cei programati in 27.11 (2 persoane) si cei programati Nu am acces la Detalii pt. poz. #2476
Răspuns:

Nu aveţi acces la sesiunile de evaluare!
Accesul este permis doar evaluatorului din cadrul CENAFER care participă în comisia de evaluare.

#99
buna ziua,am inceput sa programam la evaluarea competentelor la functia "mecanic masini grele de cale" salariatii unitatii noastre scadenti in trim IV 2012. Am reusit sa programam un numar de 6 persoane in zilele de 28 si 20 noiembrie 2012, restul de 5 persoanelor scadente la evaluare nu reusim sa le programam ne apare mesajul: numarul maxim de programari la sesiune programata a fost atins" Cand putem sa programam si restul salariatilor? Va multumim
Răspuns:

Numărul maxim de participanţi este limitat de posibilităţile tehnice/fizice ale instituţiei (număr locuri în săli, monitoare touch-screen, etc) pentru fiecare sesiune/sesiuni/zi. Persoanele neprogramate într-una din zilele menţionate de dvs. pot fi programate în următoarele zile, în sesiunile deschise.


#97
Activitatea de evaluare a competenţelor profesionale, presupune evaluarea unor competenţe deja dobândite (prin calificare şi autorizare).Cum vine asta? Eu nu am competenta dobandita prin autorizare la LE,dar in teste am intrebari de LE.
Răspuns:

In cadrul cursului pe care l-ati absolvit de mecanic locomotiva, ati dobandit cunostinte generale legate de tipurile de material rulant si in special de locomotive (altfel nu ati fi dobandit un certificat de calificare). In baza de date nu sunt prevederi specifice pe tipuri de locomotiva (manipulare, intretinere, exploatare, franare, etc) ci eventual posibil, cateva intrebari de cultura generala din Regulamentele de specialitate despre aplicarea unor prevederi de catre personalul de locomotiva, dar care  nu  se dobandesc in urma autorizarii pe un tip de locomotiva.

#96
de ce nu se pun pe portal toate intrebarile care pot aparea la un examen real?de ce sunt limitate?de ce nu sunteti deschisi ca in orice alt loc unde se sustine un examen asemanator?(ex>scoala de soferi?)
Răspuns:

Pe site-ul www.cenafer.ro secţiunea Evaluare competenţe profesionale, modulul întrebări vi se oferă posibilitatea vizualizării TUTUROR intrebărilor înregistrate în portalul Solomon XXI. Modulul permite vizualizarea în timp real a bazei de date (întrebări noi, modificate, şterse).
Dacă vă referiţi la limitări, în sensul că nu puteţi vedea toate întrebările deodată (pentru a fi copiate sau tipărite), ci doar întrebare cu întrebare, acest lucru este limitat de posibilităţile financiare ale instituţiei pe actualul buget.
CENAFER are în vedere, aşa cum s-a mai precizat şi în postările anterioare, ca în perioada imediat următoare să ofere posibilitatea tuturor persoanelor interesate si centrelor de instruire, de a susţine evaluări online în vederea autoinstruirii şi a simulării evaluării, precum şi editarea de broşuri cu întrebările din baza de date a aplicaţiei SOLOMON XXI.


#93
Sugestie : sa fie accesibil "Detalii" din Portal - Solomon la sesiuni de evaluare deschise. Scopul este de a putea efectua o verificare a datelor introduse in portal (banuiesc ca apare o lista cu nume, functii, CNP-uri si data la care este programata evaluarea si un catalog necompletat). Acum, verificarea se poate face doar numeric. Pentru o verificare individuala adatelor introduse, trebuie selectat pe rand fiecare individ - detalii - evaluare (adica peste 80 de comenzi pentru o lista de 20 de persoane). Nu mai vorbesc de timpul pierdut !
Răspuns:


#92
Este 23.10.2012 si inca nu putem introduce in aplicatie personalul cu functiile de "electromecanic SCB" si "sef district SCB" de la Divizia Instalatii Constanta care ar trebui sa fie evaluati in perioada 7-9.11.2012. Cand se va putea face acest lucru ? (Am mai intrebat acest lucru si acum 2 saptamani, cand erau 30 de zile, la #91, dar nu s-a raspuns la intrebare !)
Răspuns:

Pentru a programa personalul la evaluare accesaţi Evid -> Personal -> click pe Detalii, apoi Evaluări şi selectaţi locaţia, funcţia şi data.
Înainte de a selecta data propusă pentru evaluare vă rugam să selectaţi celelalte opţiuni: anul, funcţia şi locul evaluării.


#91
SCB Constanta - 1. inca nu putem selecta data de desfasurare a evaluarilor pentru functiile de "electromecanic SCB" si "sef district SCB", desi sunt mai putin de 30 de zile pana la data programata.
Răspuns:


#89
exista vreun fel de a verifica raspunsurile noastre la testele de pe Solomon XXI ?
Răspuns:

a. dacă vă referiţi la răspunsurile întrebărilor din baza de date a portalului SOLOMON XXI, pe care le puteţi consulta on-line, în secţiunea Modul întrebări, momentan nu se pot verifica răspunsurile. Se lucrează la extinderea acestei facilităţi pentru a putea simula evaluări on-line de către  orice utilizator înregistrat.
b. dacă vă referiţi la rezultatul evaluării pe care l-aţi susţinut, acesta poate fi vizualizat de către personalul din cadrul unităţilor feroviare care este înregistrat cu rol de administrator pentru personalul respectivei unităţi.
Dumneavoastră puteţi să va vizualizaţi rezultatele în condiţiile în care personalul aminit mai sus (din cadrul unităţii dumneavoastră) vă  permite acest lucru prin crearea unui cont pentru accesul în portalul SOLOMON XXI. Pentru aceasta  puteţi solicita personalului din unitatea dvs. crearea unui cont  (trebuie să aveţi  o  adresa de email validă)

#88
care este nr.total de intrebari la testul pt. IDM?
Răspuns:

numărul de întrebări diferă în funcţie de nivelul de performanţă ţintit ales de fiecare persoană evaluată.
Funcţia impiegat de mişcare, având 28 de competenţe numărul de întrebări va fi de:
- 84 întrebări pentru testul corespunzător nivelului de performanţă debutant
- 112 întrebări pentru testul corespunzător nivelului de performanţă consacrat
- 120 întrebări pentru testul corespunzător nivelului de performanţă experimentat
pentru informaţii suplimentare (pentru anul 2012) a se vedea Dispoziţia Directorului General al CENAFER nr. 93 din 1.08.2012 privind structura conţinutul şi baremul de corectare al testelor pentru evaluarea cunoştinţelor necesare competenţelor profesionale generale, postată pe site-ul www.cenafer.ro.


#86
Buna ziua!am dori sa stim sau sa aflam din timp cand au loc sesiuni de evaluare la functia:mecanic masini grele de cale la CENAFER Bucuresti
Răspuns:

Evaluările la funcţia mecanic maşini grele de cale vor avea loc în a doua jumătate a lunii noiembrie 2012, aşa cum a fost solicitat de către unităţile feroviare (după finalizarea lucrărilor programate la infrastructura feroviară).

#83
Buna ziua ! Dupa introducerea datelor personale am bifat in casuta corespunzatoare ca salariatul respectiv apartine STFC CFR CALATORI CONSTANTA , DAR DUPA CE AM SALVAT INFORMATIA , LA O NOUA INTRARE LA RESPECTIVUL , NU MAI APARE BIFA.....DE CE ? CU RESPECT ASTEPT RASPUNSUL DVS. RESPONSABIL INTRODUCERE DATE LA STFC CONSTANTA , PROFESOR JURIST DRAGOI MARIN
Răspuns:

În cazul actualizării datelor unui salariat, vă rugăm să urmăriţi mesajele care apar după acţiunea de salvare a datelor.
-  mesaj de  efectuare a modificărilor - având culoarea verde.
- mesaj de  neefectuare a modificărilor - având culoarea roşie.
Posibile cauze ale neefectuării modificărilor:
- conexiune slabă la internet în momentul salvării datelor;
- campuri obligatorii care nu au fost completate.
În cazul personalului care a fost introdus prin exportarea datelor din fişiere excel, şi nu s-a trecut o adresă de e-mail validă, vă rugăm să verificaţi ca adresa de e-mail să aibe un domeniu (ex: @cfr.ro. @yahoo.com).


#80
un idm trebuie sa fie bine pregatit din toate puctele de vedere;sper ca dupa evaluarile prin aceste teste selectia salariatilor sa functioneze .cred intr-o ierarhizare a castigului in functie de pregatire si competenta sau visez?CE SPUNETI?
Răspuns:

CENAFER are rolul şi misiunea de a asigura  evaluarea unitară  şi nediscriminatorie a întreg personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei trenurilor, angajat al operatorilor economici.
Promovarea sau nu a personalului,  în funcţie de: performanţă, rezultate profesionale, competenţe etc.  este strict atributul angajatorului prin motivarea resurselor umane, gestionarea carierei resurselor umane, respectiv politica de personal pe care o promovează .

#78
Cand pot fi programati salariatii pentru evaluare?
Răspuns:

Programarea salariaţilor pentru evaluare se poate face numai  după deschiderea sesiunilor de evaluare.
Pentru evaluările aferente anului 2012, sesiunile de evaluare se deschid începând cu  data de 20.08.2012.
Vă rugăm să urmăriţi sesiunile deschise şi să programaţi personalul dumneavoastră pentru  evaluare.


#77
Ad.pct.75, propun:-modificarea programului a.î. în fereastra EVID/Actualizare date să se poată introduce şi tipul instalaţiei pe care o are în întreţinere personalul ce urmează a fi evaluat.-introducerea întrebărilor de specialitate în baza de date să se facă grupat pe tipuri de instalaţiii.-la editarea testelor, selectarea întrebărilor de către program să se facă ţinînd cont de funcţia şi tipul instalaţiei întreţinute de către cel evaluat. (ex:electromecanic SCB-CED)
Răspuns:

Aceste aspecte sunt în discuţie, urmând ca pe viitor sa  se demareze acţiuni privind  modificările ce trebuie aduse legislaţiei în vigoare, sau bazei de date cu întrebări.

#75
Întrebările de specialitate din testele de evaluare generate de aplicaţia Solomon XXI, nu ţin cont de tipul instalaţiei pe care o întreţine fiecare salariat(CE,CCP, CED,CEM),cu atît mai puţin de cerinţele specifice fiecărui loc de muncă. Este corect ?
Răspuns:

Activitatea de evaluare a competenţelor profesionale, presupune evaluarea  unor competenţe deja dobândite (prin calificare şi autorizare), competenţe specifice funcţiei, care trebuie să fie menţinute (prin desfăşurarea activităţii, instruire teoretică profesională, instruire practică de serviciu, autoinstruire).
Evaluarea de competenţe nu presupune 'controlul' sau 'verificarea' modului de efectuare a atribuţiilor specifice locului de muncă ci a unor cunoştinţe, deprinderi, atitudini specifice unei profesii, astfel încât aceasta să poată fi exercitată în conformitate cu standardul ocupaţional.

 

#75
Întrebările de specialitate din testele de evaluare generate de aplicaţia Solomon XXI, nu ţin cont de tipul instalaţiei pe care o întreţine fiecare salariat(CE,CCP, CED,CEM),cu atît mai puţin de cerinţele specifice fiecărui loc de muncă. Este corect ?
Răspuns:


#74
De ce nu se poate accesa catalogul de evaluari?
Răspuns:

Catalogul de evaluări se accesează din meniul Rapoarte (stânga-sus pe ecran) apoi Cataloage evaluări. În partea superioară aveţi toate filtrele necesare pentru căutarea catalogului dorit.


#70
Avand in vedere organizarea SNTFC CFR Calatori SA in 8 Sucursale de Transport Feroviare de Calatori, va rugam introducerea acestora in aplicatie pentru actualizarea campului "Institutia actuala" pentru personalul propriu.
Răspuns:

Solicitarea SNTFC CFR Calatori  privind reorganizarea societatii in cele 8 sucursale,  a fost operata in portalul Solomon

#67
Buna ziua, Va rugam sa ne comunicati cand se vor elibera Certificatele pentru confirmarea periodica a competentelor profesionale pentru personalul care a sustinut si promovat in cursul anului 2011 examenul de verificare a acestor competente. Recitind articolul 27 coloborat cu art 30 din Normele de aplicare a Ordinului 815/2010 nu am reusit sa intelegem daca eliberarea acestor certificate se face automat de catre CENAFER la promovarea examenului sau eliberarea se face doar la cererea unitatii beneficiare (persoanei beneficiare). Aceste certificate sunt cerute in componenta altor dosare pentru eliberarea de catre AFER a unor documente pentru exercitarea functiilor cu responsabilitati in SC. (de exemplula dosarul de eliberare a unei vize pe o autorizatie de manevra in sistem simplificat, certificatul in cauza fiind piesa la dosarul de aprobare a vizei). Va multumim anticipat pentru raspuns.
Răspuns:

Certificatele pentru confirmarea periodica a competentelor profesionale generale pentru personalul evaluat in anul 2011 se elibereaza, conform contractului incheiat, la sediul centrului Teritorial CENAFER delagatului/delegatilor unitatii feroviare beneficiare.

#66
Cand preconizati inceperea verificarea competentelor profesionale pe 2012? Avem nevoie de aceste date pentru a verifica daca acestea nu se suprapun peste datele de programare a concediilor de odihna aferente lui 2012, date stabilite in luna Ianuarie in conformitate cu prevederile Codului Muncii.
Răspuns:

Pentru a se putea derula corespunzator toate sedintele de instruire profesionala teoretica si instruire practica de serviciu, pentru anul 2012, activitatea de evaluare a competentelor profesionale generale va demara in semestrul II al anului.

#62
nu reusim sa vizualizam rezultatul la evaluare, la accsarea functiei "detalii" apare 404 - File or directory not found. "The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable."
Răspuns:

Catalogul de evaluări se accesează din meniul Rapoarte (stânga-sus pe ecran) apoi Cataloage evaluări. În partea superioară aveţi toate filtrele necesare pentru căutarea catalogului dorit.

#59
programul Solomon permite introducerea datei ultimei evaluari?
Răspuns:

Ultima evaluare este înregistrată automat în baza de date a aplicaţiei Solomon XXI şi este vizibilă tuturor bebeficiarilor contractuali în baza adresei de e-mail valide şi a parolei de acces generată de aplicaţie.


#55
Ar trebui sa apara si competentele la care se refera intrebarile si sa fie marcate sau specificate intrebarile care sunt considerate grele sau usoare.
Răspuns:



#54
ar fi bine daca se pot face teste on-line,astfel cei interesati pot sa-si verific cunostintele si sa se acomodeze cu noul sistem de testare
Răspuns:

Acest aspect este în atenţia CENAFER, şi în viitorul apropiat se vor putea susţine teste on-line, în vederea pregătirii atât de către persoanele fizice cât şi de către centrele de instruire, în baza unui cont de utilizator şi a unei parole alocate.

#53
programul Solomon permite introducerea datei ultimei evaluari?
Răspuns:

Aplicaţia Solomon XXI înregistrează automat ultima evaluare efectuată (începând cu anul 2011), în secţiunea Evaluări aferente fiecărui salariat.

#51
Nu reusim sa actualizam prenumele unui salariat introdus gresit desi am urmat instructiunile de utilizator
Răspuns:

Diacriticele se salveaza corect cand sunt introduse cu tastatura Romanian (Romania) Legacy.

#50
SUGESTIE:cred ca ar fi fost corect daca se realizau teste IDM: "de pe sectii de circulatie inzestrate cu BLA","sectii de circulatie pe baza de cale libera" etc...in loc de IDM debutant,consacrat sau experimentat.Pt ca o Companie sa aiba performanta,cred ca fiecare angajat trebuie sa fie cat mai competent pe zona si specificul lui de lucru nu sa cunoasca modul de lucru al tuturor salariatilor din companie.PS:nu mi se pare corect si just ca un salariat care a lucrat 50 ani intr-o statie dotata cu instalatie cu incuietori cu chei si/sau fara bloc sa fie respins la evaluarea competentelor prof. ca nu a raspuns corect la intrebari despre st CED,CE ,BLA,TMV etc.
Răspuns:

a se vedea  şi #75

#41
Cind se va elibera certificatul pentru CPCPG?
Răspuns:

Pentru un răspuns clar vă rugăm să postaţi întrebările în mod cât mai detaliat şi fără prescurtări. Vă mulţumim!


#40
Nici eu nu pot vizualiza catalogul. Cum se procedeaza?
Răspuns:

Conexat la #39

#39
Nu pot vizualiza catalogul (rapoarte - cataloage evaluare - vizualizare catalog - si nimic??)
Răspuns:

Mecanismul de vizualizare a cateloagelor din Rapoarte - Cataloage necesita instalarea unei componenta java pe calculator insa am modificat mecanismul pentru a nu mai fi necesara aceasta componenta. Prin urmare puteti accesa in acest moment cataloagele fara nicio problema.

#38
Cand se va da curs cererilor agentilor economici privind accesul la baza de intrebari asemanatoare cu cele din baza de date alocate evaluarii, in afara celor disponibile la testele standard afisate pe site, pentru fiecare functie in parte?
Răspuns:

Accesul la toate întrebările utilizate pentru evaluările competenţelor profesionale generale, în anul 2011, va fi posibil după finalizarea acestor evaluări.

#36
doresc a crea cont
Răspuns:

Contul se creează în urma unui contract încheiat între angajator şi CENAFER. Se comunică adresa de e-mail angajatorului, acesta o înregistrează în portal şi ulterior primiţi parola de acces pe adresa de e-mail comunicată. 

#35
daca tot a-ti pus intrebari de LE si nu am avut de-a face cu LE de 30 de ani de cand sunt mec.fiind autorizat doar la LDE,era foarte normal sa puneti si de LA(locomotive cu abur.******
Răspuns:

Întrebarile au fost concepute ţinând cont de Planul cadru pentru 2011 şi Catalogul de competenţe aprobat. Pentru tipul de locomotive menţionat de dvs. întrebările au un conţinut GENERAL (identificare material rulant, etc.) cu mult mai puţin decât materiile din cadrul cursului de calificare în meseria mecanic de locomotivă şi se încadrează în categoria competenţelor profesionale generale. Competenţele specifice tipurilor de material rulant utilizate de operatorii economici, nu sunt evaluate de către CENAFER, aici regăsindu-se întrebări specifice locului de muncă (autorizaţia deţinută) pentru fiecare angajat. Iar ca fapt divers, doar, în momentul în care personalul de locomotivă a fost disponibilizat, a ieşit la pensie, i s-a defăcut disciplinar contractul de muncă şi s-a adresat altui operator feroviar pentru angajare (deţinător de locomotive electrice) brusc şi-a amintit, "după 30 de ani", funcţionarea acestor locomotive, fără nici o problemă. Nu au fost înregistrate până în acest moment, la CENAFER, cereri ale operatorilor feroviari sau ale persoanelor fizice privind cursuri de reîmprospătare a cunoştinţelor pentru diferite tipuri de locomotive.

#34
SUGESTIE:cred ca ar fi fost corect daca se realizau teste IDM: "de pe sectii de circulatie inzestrate cu BLA","sectii de circulatie pe baza de cale libera" etc...in loc de IDM debutant,consacrat sau experimentat.Pt ca o Companie sa aiba performanta,cred ca fiecare angajat trebuie sa fie cat mai competent pe zona si specificul lui de lucru nu sa cunoasca modul de lucru al tuturor salariatilor din companie.PS:nu mi se pare corect si just ca un salariat care a lucrat 50 ani intr-o statie dotata cu instalatie cu incuietori cu chei si/sau fara bloc sa fie respins la evaluarea competentelor prof. ca nu a raspuns corect la intrebari despre st CED,CE ,BLA,TMV etc.
Răspuns:

Autorizaţia emisă de AFER conform OMTCT 2262/2005 nu are specificată pentru funcţia IDM - "de pe sectii de circulatie inzestrate cu BLA", "sectii de circulatie pe baza de cale libera", etc. iar în Anexa nr. 2 la OMTI 815/2010 funcţia este Impiegat de mişcare, fără alte specificaţii. De asemenea în momentul absolvirii cursului de calificare în meseria de Impiegat de mişcare sunt parcurse TOATE prevederile instrucţionale obligatorii legate de circulaţia trenurilor, pe sistemele menţionate de dvs. 
În momentul în care schimbaţi angajatorul şi eventual zona şi specificul activităţii, autorizaţia de IDM şi competenţele generale dobândite pentru IDM, sunt valabile integral. 
Testele pentru evaluarea competenţelor profesionale generale conf. OMTI 815/2010, art. 19, cuprind întrebări generale care respectă Catalogul de competenţe şi Planul cadru anual, pentru competenţele profesionale generale A.1.1. - A.1.4. şi A.2.1. - A.2.24.  Competenţele specifice din categoria B şi C sunt evaluate de către angajator şi nu sunt atributul CENAFER.

#28
de ce nu exista teste si pentru functia de sef de ditrict ? sau sunt incluse intr-o alta categorie ?
Răspuns:

Există teste afişate pe site-ul www.cenafer.ro, pentru funcţiile Şef district, la diferite specialităţi. 

#27
Cine are dreptul să-şi facă un cont pe portal?
Răspuns:

Orice persoană care are un rol în activitatea de evaluare are dreptul de a deţine un cont în portal. Funcţie de rolul deţinut va putea accesa resursele portalului pe aria de competenţă.

#26
Cum se pot lista diferentiat testele apartinand personalului de marfa?
Răspuns:

Pe site-ul nostru www.cenafer.ro, secţiunea Servicii online -> Solomon XXI, sunt afişate teste pentru functii cu activitate specifică în transportul de mărfuri sau călători.

#25
Teste pentru funcţia sef district L?
Răspuns:

Sunt afisate teste, pentru funcţia Şef district linii, pe site-ul nostru www.cenafer.ro secţiunea Servicii online -> Solomon XXI

#24
S-au modificat parolele, ca nu se poate intra.
Răspuns:

Parolele nu au fost modificate. Ele pot fi schimbate de către fiecare utilizator cu cont activ, după ce s-a intrat în portal, de la Setări-Cont-Securitate-Schimbă parola.

#18
nu se gasesc raspunsurile la teste ptr.examinare
Răspuns:

Raspunsurile la testele pentru examinare le gasiţi parcurgând temele dezbătute la şedinţele de instruire profesională teoretică respectiv participând la instruirile profesionale de serviciu. Acesta trebuie să respecte prevderile planului cadru de instruire anual respectiv planul specific întocmit de către personalul de instruire al fiecărui operator economic.

#15
Cum corectez numele introduse gresit daca sunt salvate datele deja?
Răspuns:

Se urmeaza etapele: EVID - Personal - se cauta persoana cu datele introduse gresit - Detalii - se completeaza datele gresite respectiv cele obligatorii cerute de meniul afisat - Salveaza.

#12
Nu se pot introduce profesile de sef tura regulator si sef tura miscare, sunt scoase.
Răspuns:

Conform prevederilor OMTI nr. 815 din 12.10.2010 (publicat în Monitorul Oficial nr. 716 - Partea I, din 27.10.2010), Anexa nr. 1.2 la Norme se stabilesc următoarele:
- la nr. crt. 16 funcţia "Impiegat de mişcare" - obs. nr. 2 - este cuprinsă şi funcţia şef tură mişcare.
- la nr. crt. 19 funcţia "Operator circulaţie" - obs. nr. 3 - este cuprinsă şi funcţia şef tură regulator.
Cele două funcţii menţionate de dumneavoastră, urmează condiţiile de desfăşurare a instruirii profesionale şi evaluarea competenţelor profesionale generale ca şi funcţiile în care au fost cuprinse.
În concluzie, pentru funcţia şef tură regulator alegeţi "Operator circulaţie" iar pentru funcţia şef tură mişcare alegeţi "Impiegat de mişcare".
  

#11
Numele si prenumele se introduc cu diacritice?
Răspuns:

DA. Numele şi prenumele se introduc cu diacritice inclusiv caractere speciale (exemplu: ś, ž etc). Pentru utilizarea caracterelor speciale puteti utiliza meniul Symbol, prezent in paginile dedicate colectării informaţiilor despre nume şi prenume (ex: EVID - Personal - Informaţii generale)

#10
Ma intereaseaza daca aveti modele de subiecte pt evaluare anuala pt mecanicii de locomotiva
Răspuns:

Modelele de subiecte făcute public sunt disponibile pe site-ul www.cenafer.ro rubrica Servicii Online - Solomon XXI. Dacă pe site nu se află modele de subiecte pentru mecanicii de locomotiva, inseamna ca nu au fost incarcate. Cel mai probabil vor fi incarcate in intervalul urmator.

#9
Cum pot sa ma inregistez pe portal?
Răspuns:

Înregistrarea în portal se face prin intermediul CENAFER. Prin urmare contactati CENAFER în vederea creării conturilor de acces necesare.

#8
Cum pot recupera parola de la portalul SOLOMON?
Răspuns:

Pentru recuperarea parolei se accesează meniul Ţi-ai uitat parola? situat sub căsuţa cu parola şi se urmează paşii indicaţi.

#7
Anumite persoane şi-au exprimat dorinţa să îşi actualizeze propriile informaţii în portalul SOLOMON(informaţii generale, specializări, cursuri etc). Cum pot avea acces la propriile informaţii. Este nevoie să solicităm către CENAFER crearea de conturi dedicate?
Răspuns:

Aveţi posibilitatea să creaţi conturi utilizatorilor din cadrul instituţiilor pe care le gestionaţi utilizând Administrare portal - Personal.
Datele de acces vor fi transmise pe adresele de mail menţionate. Recomandarea noastră este folosirea opţiunii Generează parolă din raţiuni de securitate.
ATENŢIE: Înainte de crearea unui cont este necesară crearea unei semnături - Meniul Setări - General - Semnătură
Prin intermediul acestei interfeţe aveţi posibilitatea actualizării datelor utilizatorilor, atât modificarea datelor existente în baza de date, cât şi adăugarea de noi utilizatori.
Odată conectaţi în aplicaţie, utilizatorii pot să îşi actualizeze propriile informaţii utilizând butonul Informaţii profil din colţul din dreapta, sus.
Observaţii:
1. deosebirea dintre această interfaţă şi interfaţa Personal - Actualizare date este dată de lipsa posibilităţii de a actualiza datele persoanelor aflate în gestiunea altor instituţii decât cele la care aveţi acces. Câmpul CNP nu este obligatoriu, spre deosebire de interfaţa Personal-Actualizare date.
2. La adăugarea unui nou utilizator, nu este obligatoriu câmpul CNP, acesta fiind generat în lipsa unei valori. Recomandaţi însă ca această informaţie să fie actualizată de utilizatori deoarece CNP-ul stă la baza întocmirii rapoartelor (procese verbale, certificate, etc).

#6
În cazul în care o persoană este in concediu de maternitate, ce fac? (nu gasesc o variantă prin care să actualizez aceste date). Pot alege la Activ in funcţie - opţiunea "Inactiv" iar la mod ieşire din sistem "altă modalitate"? Este bine să actualizez datele cu mod iesire din sistem "Suspendat" şi activ în funcţie "Inactiv" dacă acest lucru s-a intamplat?
Răspuns:

Concediul de maternitate este o suspendare a raporturilor de serviciu dar nu o suspendare din funcţie.
Prin urmare nu veţi actualiza datele în sensul ieşirii din sistem.
Până la implementarea în portalul SOLOMON a posibiltăţii de a stabili faptul că o persoană este în concediu de maternitate, nu se vor actualiza datele.

#5
Cum actualizez baza de date pentru a reflecta modificarile care apar ca urmare a mişcărilor de personal. Spre exemplu, cum procedez cand o persoană s-a pensionat (decedat) sau s-a mutat la un alt operator economic.
Răspuns:

Pentru actualizarea datelor unui persoane se procedează în felul urmator, funcţie de situaţiile apărute:
Posibile situaţii:
1. Încercaţi să identificaţi o persoană aflată la instituţia dumneavoastră, dar nu se regăseşte în listă.
Soluţie:
- Se accesează Evid - Personal - Actualizare date
- Se introduce CNP-ul persoanei [atenţie la introducerea acestei informaţii]. După ieşirea din căsuţa cu CNP, pot apărea 2 situaţii:
    a) persoana se află în baza de date, dar la Instituţia actuală figurează o altă instituţie. În această situaţie menţionaţi Instituţia actuală ca fiind instituţia dumneavoastră, iar Instituţia anterioară - instituţia de unde a sosit la dumneavoastră
    b) persoana nu se află în baza de date. În această situaţie se introduc toate datele (a nu se omite opţiunea de Activ în funcţie) şi se apasă butonul Salvează. Efectul va fi adăugarea persoanei în baza de date.
 
2) Persoana este în baza de date la instituţia dumneavoastră şi s-a mutat la o altă instituţie.
Soluţie: Se accezează detaliile persoanei (Detalii) - rubrica Informaţii Generale şi se apasă pe Schimbă instituţia. Efectul este activarea posibilităţii de a stabili o altă instituţie pentru persoana în cauză. Odată aleasă noua instituţie, persoana va fi mutată din gestiunea dumneavoastră în gestiunea instituţiei destinaţie
Aici apar 2 situaţii:
a) Se cunoaşte destinaţia. În această situaţie se alege instituţia destinaţie
b) Nu se cunoaşte destinaţia, dar se cunoaşte faptul că se află încă în sistem. În această situaţie, se alege opţiunea Necunoscut
(Observaţie: Operaţia se poate realiza şi din meniul Evid - Personal - Actualizare date)
 
3. Persoana figurează la instituţia dumneavoastră dar nu mai este activ în funcţie ca urmare a unor situaţii specifice (pensionare, suspendare, ieşire din sistem la cerere, deces, etc)
Soluţie:
- Se accesează Evid - Personal - Actualizare date
- Se introduce CNP-ul persoanei. Se menţionează situaţia la rubrica Mod ieşire din sistem, se debifează opţiunea Activ în funcţie şi se apasă butonul Salvează.

#4
La accesarea unui candidat din EVID datele nu sunt complet vizibile. Devin vizibile doar după ce se acţionează butonul Salvează.
Răspuns:

Aplicaţia are la bază tehnologia ASP.NET cu Framework 4.0 si SQL2008.
Este posibil ca aceasta situaţie să fie generată de utilizarea unei versiuni de browser veche (ex: I.E. 5.0 sau 6.0).
Recomandări:
1. utilizarea I.E. 7.0 (sau o versiune mai recentă), Firefox sau Chrome.
2. instalarea Microsoft Framework 4.0.

#3
De ce merge greu SOLOMON când doresc să efectuez accesarea şi actualizarea informaţiilor?
Răspuns:

Posibile cauze:
1. Conexiunea Internet este foarte lentă
Soluţie: din meniul Start - Run lansaţi comanda ping solomon.cenafer.ro -t şi vedeţi dacă sunt întreruperi pe reţea;
 
2. Foarte mulţi utilizatori conectaţi în acelaşi timp
Soluţie: încercaţi să vă conectaţi la portalul SOLOMON puţin mai târziu.

#2
După actualizarea datelor contului din meniul Setări, mai exact adresa de email, nu mă mai pot conecta în portalul SOLOMON.
Răspuns:

Atenţie. Actualizarea adresei de e-mail din Setări sau Informaţii Generale (evid-personal-detalii) determină modificărea automată a contului.

#1
Cum pot schimba parola contului?
Răspuns:

Schimbarea parolei se poate realiza prin utilizarea meniului:
Setări - Cont - Schimbare parolă

Termeni şi condiţii de utilizare | Politica de confidenţialitate